Dröm om framtiden

Jo, det finns konstiga människor överallt. Säger det till mina elever hela tiden. De har målat upp framtiden i ett rosaskimrande ljus...när jag kommer bort från skolan kommer alla mina bekymmer att lösa sig, tänker de. Då kommer verkligheten att vara ljus och jag kommer att ha fritid...pyttsan heller!

Se bara på dem som jobbar...jobb upp över öronen har vi. Saker och ting fungerar inte som det ska och det verkar som om de som är ute i arbetslivet faktiskt var de där naiva snorungarna när de gick i skolan. Ingenting fungerar ju som det ska . Till exempel så fick jag bord och stolar till mitt klassrum (att jag ens fick det var ju ett litet under egentligen) Sedan fick jag ny ventilation (en stor vit låda som verkar kyla ned bara halva min kropp eftersom den står till vänster om tavlan) Gissa vad de ska göra nu? Jo nu ska de måla om...är det inte l i t e fel ordning allt har hänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0