Stockholm igen...

I morgon ska jag till Stockholm igen med min klass....klass 9A heter de och jag måste tillägga att de är MYCKET värre än dem på tv. Har du sett något program? Jag kan inte titta på det eftersom jag får nog i skolan.

I alla fall vi ska till Stockholm och gå till riksdagen. Gjorde jag det när jag gick på Söder? Jag kommer inte ihåg. Nu är det i alla fall andra gången jag kommer att komma dit :) Det ska faktiskt bli kul att se det igen...var ju på gränsen till sjuk förra gången...smittade ner en kollega och blev sängliggande en vecka efter :) Nu är jag fit for fight på ett helt annat sätt så det ska bli kul.

Jag undrar bara vad eleverna kommer ihåg av regering och riksdagområdet som vi läste i åttan. Jag undrar om de kommer att göra bort sig och faktiskt också mig. Bara de vet vad vår stadsminister heter...snälla låt dem göra det...snälla ,snälla.
 
Mata mig säger eleverna. Jag matar dem. Men vad de sedan ska göra med informationen jag matar dem med vet de inte. Att de faktiskt ska komma ihåg saker förstår de inte. Att de ska ta eget ansvar lär de sig inte. Jag hatar att vara en curlinglärare...men hur skulle de annars få någonting alls med sig från höstadiet...eller förlåt...grundskolans senare år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0