Underbara fjortisar

Att fjortisar kan vara så underbara!

Vi var i huvudstaden idag och tävlade igen med klassen som har arbetat med Future City. Jag fick förmånen att följa med även denna gång och vi var lika självsäkra på vägen upp som vi var förra gången. Denna gång var det riksfinal. Av 52 bidrag var vi nu en del av elva bidrag (kände oss redan som vinnare)...nu var vi nära första priset tyckte vi. När vi kom till Stockholmsmässan blev vi inte så självsäkra längre ...allas bidrag var ju skitfina.

Presentationen (tre elever skulle stå på scenen och visa upp modellen) gick superbra och sedan var det bara att se på alla andras bidrag och hoppas att de inte skulle vara bättre än oss. Tiden gick och jag och mina kollegor blev mer och mer svettiga. Efter det skulle fem lag väljas ut till att bli utfrågade på scenen av juryn. Gissa om vi blev glada när de välljudande orden "Södra skolan" uttalades. Men nu kom illamåendet...nu skulle ju eleverna få frågor...det hade inte ens jag vetat om...hur skulle jag ha kunnat träna dem inför det?

Självklart hade jag inte behövt vara rädd...mina elever klarar ju allt! De fick till och med en extra applåd eftersom juryn var så imponerad...nu var det bara att kamma hem segern trodde vi.

Juryn tog väldigt lång tid på sig...de verkade vara oeniga...men sedan var det dags för de tre prisen att delas ut.

Tredjepriiset delades ut, 10 000 kr...inte vi.
Andrapriset delades ut, 15 000 kr...VIIIII...helt udnerbart! Min klass vann andrapriset!!! Jag tror inte riktigt att jag har smält det än...och inte de heller tror jag.
Lite roligt var det dock att se reaktionen hos dem som kom etta. En av flickorna kunde inte sluta gråta...hihi.

Sedan blev det tårtfrossa (ja om man kan kalla det för tårtfrossa även om det inte räckte till oss...nåja...jag behöver inga fler kalorier :)

Sedan åkte vi hem...trötta och lyckliga.
Det som är roligt är att denna klass vunnit två andra tävlingar så nu har de 35 00 kronor att resa för i nian...sälja strumpor...bah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0