Utbrytarkungen Simon

Härom dagen hade vi stora problem med vår lilla kisse. Han ville ut men vi skulle iväg så vi kunde inte släppa ut honom. Så istället för att vi skulle få komma i tid så var han tvingen att testa alla sätt att komma ut. Han började med att smita in i sovrummet. hoppa ut genom fönstret och landa över entren. (Se bilden) David hämtade ner honom och han fick komma in. Efter fem minuter hörde jag ett dunk. Vad nu tänkte jag och började leta efter katten. Jag hittade honom nedanför ett fönster på altantaket. David ut igen...hämta stegen och svära lite. Katten nere och in igen. Efter återigen fem minuter hörde jag ett till dunk...letade och hittade katten på taket över den andra entren. David ut igen...svära lite mer...katten in igen. Så nu var David svettig och arg och jag bara skrattade. Simon såg så dum ut. Han kom ut...men han hade ju ingen chans att ta sig ned från taken själv...tänk om det hade hänt när vi inte var hemma? Då hade han fått sitta där i några timmar. Kanske det hade lärt honom att inte rymma dock. Lilla utbrytarkung...hur jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0