God Jul!

Ja, en god jul ska vi ha. Monstergranen är på plats och den har fått vara ifred från vår monsterkatt Simon. Vi trodde väl att han skulle hänga som en julkula när vi kom ned på morgonen, men han hade bara tittat på den och sedan gått för att få frukost. Bra! Men jag tror att vi gjorde rätt i att inte ha gran första julen med honom....inte för att vi hade kunnat ha gran då hela vårt bohag blivit inklämt i ett rum (de renoverade). Men jag tror att en bäbiskisse hade tyckt att det varit lite roligare att klättra i den än vad Simon gör nu. Note to myself...måste ta kort på monstergranen för er att se!

All mat är inhandlad och nu är det bara småplock som väntar. Skönt att få gå runt en dag till i slashaskläder. Sedan ska jag och magen tränga in mig i något som ser ut som en klänning...nåja...det kommer den förhoppningsvis att se ut på mig då den är stor. Jag har ju blivit lite rund om magen och lillen/an tycker inte om när det klämmer åt.

Appropå att klämma åt.
Jag satt vid tv n igår med ena benet upp på soffan det andra på bordet (soffan är lite för liten för två långa människor) . Simon kommer in och ska envist ligga på mig. Han lägger sig med benen på mitt ben och framtassarna i en ring om magen med huvudet mellan. Bäbisen verkade inte tycka om detta (det ska tilläggas att kissen spann = måste låta som en HD) Bäbisen fick tokryck och sparkade Simon ett antal gånger i huvudet. Kissen sov vidare...då fick mamma nog. Det är ju ändå jag som får ta första smällen. Det slutade med att kissen fick kliva av mig...hamnade på rygg mellan mina då utsträckta ben...tittade förnärmat på mig...somnade...phu! Bäbisen lugnade sig och somnade.

Vi ska fira jul två gånger. Det är ju så när man har två släkter. Den 24 ska vi fira med Davids släkt och den 25 med min släkt. Sedan den 26 ska vi in till stan (k-holm) för att fira med en annan del av Davids släkt + hans kusiner mfl...sedna kommer jag nog att sova resten av lovet....eller vad tror ni? Note to myself igen...måste ta kort på min fina dukning (innan svärfar slabbar ned allt...haha)

Nej, nu ska jag bita David i nacken, springa för livet och sedan ge upp eftersom min kondis är allt annat än bra just nu. Sedan ska jag plocka lite, skicka iväg ett brev till försäkringskassan och kanske få något att äta. Mums för apelsiiiiiin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0