Influensa?

Ja, alla tänker att det inte ska hända dem, men det gör det förr eller senare. Det kan jag intyga. Jag trodde inte att jag skulle få influensan men så fel jag hade. Eller i alla fall så tror jag att det är influensan jag fått.
1. Det kom snabbt och skoningslöst
2. Jag fick ont i hela kroppen (till och med beröring gjorde ont)
3. Nästäppa, slem och hosta
4. Utmattning och trötthet eftersom jag vaknar varje timme för att hosta upp allt som samlat sig.

Inte nog med att jag är hemt utmattad för att kroppen arbetar med sjukdomen, jag får inte i mig så mycket mat. Jag har redan fått upp min soppa på underlakanet så att vi fick byta det. Jag har träningsverk i magen eftersom jag hostar så mycket och jag är utmattad för att jag dels är hungring och dels drömmer så intensivt att jag får byta mina nedsvettade kläder på morgonen.

Nu önskar jag bara att det inte ska komma tillbaka när jag blir av med det. Då sa mamma att jag skulle vara tvungen att ta penicillin och det vill jag inte.

Nu kanske ni tycker att jag skriver för mycket om min sjukdom och inte om så mycket annat spännande...men det är just nu hela min värld...
Jag har inte varit ute sedan dagarna innan jul!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0