Konstig dröm!

Jag har läst att man kan få konstiga drömmar när man är gravid. Det stämmer nog vill jag säga. Kanske man egentligen inte ska skriva vad jag drömmer...det finns ju folk som kan tyda det. Jag tar chansen. Det ska också tilläggas att jag INTE kände mig utvilad när jag vaknade eftersom...jag läs själva.

Det började med att jag skulle leda en lektion med en klass jag faktiskt normalt inte har. Helt plötsligt kommer det en flock med rovfåglar in i klassrummet. Det kommer en elev och vill något jag tänkte att jag skulle fixa det. När jag kommer ut utanför mitt klassrum är det massor av elever där också som väntar på mig. Hjälp!! (känner jag mig otillräcklig på något vis?) Jag springer iväg till vår reception för att få var på varför jag har elever överallt men jag hittar inte Eija som jobbar där.

Efter ett tag hittar jag henne i en skrubb men när jag går förbi så sitter vaktmästaren och kastar saker på mig. Jag springer iväg och finner att skolan håller på att bli ombyggd och det är vit plast överallt. Det är bara dörrarna som man ser och mitt bland all kaos så springer förskoleklassens föräldrar omkring och försöker göra sig förstådda. Ingen förstår vad de säger eftersom de talar arabiska.

Ja, nu har ni fått en inblick i min förvirrade hjärna.

Ps. Jag är nervös för spelningen den 19:e. Kanske för att magen växt och jag inte riktigt vet var jag har strängarna nu när jag inte kan hålla basen som jag brukar. Men mest modig är i alla fall min syster som ska vara med om sin första spelning. Det kommer att gå bra ...det kommer att gå bra...det kommer att gå braaaaaaa......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0