Städa, städa, städa!

Ja, det har vi verkligen gjort. Vi startade dagen rätt så lugnt...David gick och upp innan mig...jag hörde det men jag orkade inte gå upp. Sedan åt jag frukost...cravingen för apelsin tog över när jag såg den så det blev fil med apelsin i...mums! Craving ja, flera gånger har jag bara gått in i köket, sett en apelsin och tagit en kniv, stått över slasken och skurit upp den. Mums!

Arbetet började och vi höll på hela dagen. Jag plockade saker i hela huset. kastade halvdöda blommor, tvättade samtidigt genom att ställa klockan på 45 minuter. Då går det snabbt och man glömmer inte bort att en tvätt är inne. Vi tog ned barnvagnen i källaren, jag städade toaletterna och våtdammade hela huset.

David gick lös på köket. Han diskade, plockade och gjorde rent ugnen. Vi jagade katten ned från köksbordet och sedan dammsög han hela huset. Efter det så svabbade han hela huset och gjorde rent kattlådan, kattmatlådan och badkaret.

Kan ni gissa att vi var helt slut efter denna dag?

Idag ska vi ta det lite lugnare. Vi ska slå in paket och kanske plocka lite i barnrummet. Vi vill ju måla om därinne så det känns inte som om vi kan sätta igång på riktigt än + att min syster har skötbordet och sängen. Just nu står det bara en hög med påsar i mitten av rummet.

Nej, nu ska vi äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0