Biologisk klocka eller bara ring i öronen?

Ja, kom att tänka på en sak när jag bilade hem idag...är det så att det var den bilogiska klockan jag hörde eller var det bara ring i öronen? Ring i öronen får jag av tryckförändringar i luften...ofta när snö är på väg kan det låta högt i mina stackrs öron. Nej, det är inte tinnitus jag hör, även om jag spelar i band. Men kan det verkligen vara den biologiska klockan som tickar allt högre.

Det började väl lite när nyheten om att förskolan i min by hotades av nedläggning. Men hur blir det då? frågade vi oss alla. Vi som varit så bortskämda med så underbar personal och närhet. Vi drog några snyfthistorier för politikerna och fick beslutet uppskjutet...men för hur lång tid? Jag drog en snyfthistoria för dem...svärmor blev lycklig.

Sedan kom tanke nummer två. Varför skulle vi inte skaffa barn...egentligen? Min syster har två och hon tycker att det fungerar...det ska väl tilläggas....för det mesta. Vi har ekonomin och jag skulle tycka att det skulle vara kul med en liten (ev stor) kula.

Tanke nummer tre kom när kompisen mailade och sa att hon var gravid...Jag trodde inte det var sant. Men varför inte...hon och killen hade skaffat hus. Det var ju liksom väntat på något sätt. Hon skickade en bild och det var roligt att se hennes lilla kula...ja...måste medge att jag blev sugen.

Men då kom tankarna på jobbet...jag vill inte sluta jobba nu...inte nu när jag precis har förstått hur man är lärare...Skulle jag kunna lämna mitt arbetslag nu när halva laget går i pension. Nej det får nog vänta lite i alla fall. Men för hur länge?

Hur länge kan jag vänta innan jag får tinnitus av min biologiska klocka?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0