Djungelolja, kortspel och äggpotatis

Man kanske tänker lite på att en kanottur kan vara underbart rolig. Man tänker på fiskespöt och att mysa i sovsäcken...men tänk om det regnar och om myggorna äter upp en?

Igår var Karolina och Micke här ute hos oss och då kom vi på att vi skulle åka kanot i sommar. Låter roligt även om jag bara har åkt kanot en gång och det var bland det värsta jag gjort. Har aldrig haft så ont i ryggen :) I alla fall...vi satte oss ned och började diskutera. Det verkar dock som om vi kommer att få köpa många saker...men det är ju sådan saker som är bra att ha i alla fall. Men roligt ska det bli i alla fall. Jag och Karolina förlitar oss på våra före detta scouter till män och sedan kommer det att bära iväg.

Micke började tala om hans specialpizza över öppen eld och David vill testa på att göra en äggpotatis igen.

1. Ta en stor potatis och ta ur innehållet...det mesta.
2. Ta ett ägg och häll ned i potatisen.
3. Rulla in den i folie.
4. Lägg den att grillas i elden.

David tyckte att det var underbart gott när han var liten...undrar om det är det nu?

En sak är i alla fall säkert och det är att jag ska ha med marshmallows :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0