Ska man ha barn egentligen?

Igår var jag hos min mor och klippte mig. Min syster var också där och det var då hon berättade om deras utflykt till Maxi i Norrköping. Inte trodde jag att det var så förfärligt att ha små barn....

Det började med att barnen bara fick en leksak på MacDonalds vilket gjorde att de båda ville ha den. Leksaken var en plastbit formad som en groda. Då sa Max att han var bajsnödig. Vad bra att han sa till och inte bajsade i blöjan, tyckte Frida. De gav sig av till 5-kronorstoaletten, gick in. Men Max kunde tyvärr inte bajsa eftersom det luktade på toaletten. Fridas frustration växtre något. När det sedan gick därifrån så ringde Anton (hennes man) och berättade att hon var tvungen att komma till Clas Ohlssons eftersom han behövde hjälp med pengar. Frida sprang dit och då frågade den äldre sonen var grodan var. Oj, den hade Frida glömt på toalettens handukshållare. Frida blev mer och mer hysterisk och sa att hon inte tänkte gå in och hämta den förrän Max var redo att bajsa. Lucas replik blev då:
- Bajsa Max, bajsa!
Max vägrade bajsa och sedan ville de ha glass. Det blev ingen glass utan de gav sig därifrån utan groda. Lucas grät och Max hade ont i magen. Frida och Anton var arga.
   Så i den arga tystanden i bilen kommer då en kommentar från Lucas:
- Usch! Jag rapade en krusbärsrap!
Anton blev jättearg och sedan åkte de hem.


Kommentarer
Postat av: Mamma Susanne

Mmmm sant vartenda ord! :-)fast det gäller bara pojkar och inte mina f-låt våra söta snälla och rar små flickor. Ma

2008-07-24 @ 23:13:27
Postat av: Cissie

Det är såååå härligt med ungar! Läs min sommarberättelse på min blogg, den är visserligen ett par år gammal men skulle funka vilken sommar som helst...

2008-07-25 @ 09:09:12
URL: http://cissieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0