Mitt nya schema

Det ska bli så skönt med sommarlov. Men tro nu inte att jag tänker vila. Jag har nu fått mitt nya schema och det visar mig en intensiv men rolig framtid. Det som ändrat sig från förra terminen är att jag bara kommer att få fyra lektioner in svensk/engelska i stället för nio som jag haft tidigare. Visserligen är dessa fyra lektioner över en timme långa men de förstör inte en hel vecka. Vad menar jag nu med att säga att dessa lektioner förstör...jo det ska jag berätta nu.

Språkval i svenska/engelska är inte riktigt som en vanlig lektion i svenska eller engelska. De elever som kommer till klassen kommer ursprungligen från alla klasser på hela skolan. Dessa elever har sedan valt bort ett annat språk på grund utav olika anledningar. Det kan vara jätteduktiga men skoltrötta elever. Det kan vara elever som inte tar ett till språk på grund utav att de inte kan engelska eller svenska. Det kan vara elever som har läs och skrivsvårigheter och det kan vara MVG elever. Förstår nu att det är svårt att lägga någon nivå på språkvalet över huvud taget?
Ett annat stort problem som spårkvalet har är att de inte får något betyg i kursen. Detta som man har som "hot" för de eleer som inte jobbar har tagits bort för oss. Sälvklart talar vi lärare med varandra och det som de gör hos mig kommer att visa sig i deras andra betyg...men det är svårt.

Jag kommer att få ta över massor av So denna termin också. Därför måste jag plugga hårt i sommar. Jag ska ha en sjua i alla so ämnen, en åtta i rel och his och en nia i alla so ämnen. Det ska bli jättekul!

När sommaren är slut och vi ska börja igen så ska vi på en teambuildingdag med arbetslaget. Det ska bli jätteroligt! Vi kommer att vi ett jättebra lag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0