Hem snart?

Jag sitter i arbetsrummet och ser de små snöflingorna singla ned från den mörknande skyn. Jag har ännu inte kommit hem från jobbet. Slutade för en timme sedan... Inte trodde jag att läraryrket skulle kräva så mycket av mig och min tid. Men det är ett yrke och det är lite som ett kall också. Jag tycker om jobbet men jag är långt ifrån färdiglärd...vilket kan stressa ibland. Jag skulle vilja veta allt om mina ämnen. Jag fick faktiskt lust att läsa information som skulle fördjupa min kunskap härom dagen. Roligt tycker jag.

För närvarande läser jag en bok av...nej nu tappade jag namnet... Den heter i alla fall "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra" En mycket intressant och givande bok än så länge. Det att jag skrivit en uppsats om kvinnligt och manligt gjorde att jag faktiskt kände igen mycket av det som strod i boken. Läs den om du känner dig extra upprorisk någon gång. Jag mår lite gott av att läsa denna bok av två starka kvinnor....LISA MARKLUND...det är ju hon! Nu kom jag på det!  Den andra kvinnan tror jag hetter Lotta Snickare eller något sådant. Oj, vad beläst jag är...har bara litteraturhistoria i mitt huvud för tillfället. Provet med mina åttor gick skitdåligt. Jag älskar dem men nu ska de få en avhyvling som de setnt ska glömma...haha

Jag känner nu att jag har skrivit väldigt osammanhängande i detta inlägg, men det får ni tåla. Nu känner jg mig lite stressad...ska ner på stan och handla plus att jag måste hitta en bra present åt min far som fyller år snart...hurra hurra. Min mans present är redan klar...hoppas bara att han inte snokar för intensivt i garderoben.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0