Hönekaka

Svårt som bara den att hitta. Denna sabla hönekaka. Jo, min man har fått för sig att han ska göra en speciell rätt till festen vi ska ha i helgen. Fest och fest...egentligen bara två kompisar som ska komma. Ja, vi bor i skogen och då är det fest om man får hit två till huset..haha. I alla fall. Efter repet igår kväll så skulle jag handla. Klockan närmade sig nio och jag visste att jag skulle få räserhandla på ICA nära om jag skulle hinna. Men...var finns hönekakan? Det där brödet som bara ska finnas...det där brödet som vi vuxit upp på....borta. Det är ju skam!

Åkte i ilande fart till nästa affär...öppet till tio..pust och stön. INGEN HÖNEKAKA!

Så hur gör vi då? Jo, vi får väl be våra gäster att köpa med sig lite hönekaka...ta en promenad eller spela kort tills maten blir klar? Usch för att vara skogsbo och usch för att åka bil! Pinsamt blir det men vad ska man göra?

Ps. Jag trivs i vanliga fall...det är bara när det inte går som jag vill som jag inte vill bo här. Om jag skulle bo i stan skulle jag nog bli tjock på pizza och handla alldeles för många skor...tro inte att jag inte har det bra...det har jag för det mesta i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0