Kärlek till bänkar?

Återigen är jag för sent ute med ett kärlekstema i skolan. Den 14 feb kommer så fruktansvärt snabbt att jag aldrig hinner avsluta det jag håller på med för att kunna påbörja ett kärlekstema. Skitsamma tänkte jag nu på min kammare. Ska mina åttor aldrig få ett kärlekstema eftersom de har en sådan snigel till lärare. Nej! Så nu har  jag arbetat fram ett kärlekstema till dem att arbeta med. De ville arbeta med film så varför inte titta på en film. Vi ska titta på Romeo och Julia (förknippar litteraturhistorian jag arbetar med nu) och sedan ska de bli riktiga skådespelare. Vi avslutar med en rolig ordlek. De måste träna på sitt ordförråd.

Jag trivs fortfarande i skolan...som lärare alltså. Jag har precis fått nya bänkar i mitt klassrum och stolarna kom en vecka efteråt. Sorgligt nog störs mitt sinne för form och färg eftersom det blivit fel i leveransen. Jag har nu bord med svarta ben och stolar med röda ben...förfärligt!!! Ska en beställning någonsin bli rätt i detta land...Det är ju liksom inte som att få fel färg på en top nu...det är bord för 30 personer som har blivit fel. Om jag känner till hur saker och ting fungerar så får jag vänta i..låt se...tio år för att saker och ting ska bli till rätta. Pust! 

Jag har gått med i en grupp av lärare som ska se till att skolan blir renoverad så att vi och eleverna ska trivas. Vi ska också tänka på en sexas behov vid vår planering...vi ska nämligen ta emot dem år 2010. Det är ju bra att vi ser framåt. Jag kan i alla fall säga att jag har en sak som är först på min lista:

RENOVERA ALLA TOALETTER!!!!!!

Det är inte det allra undrebaraste att komma på morgonen...eller närsom helst really....och vara kissnödig. Att komma in på personaltoaletten är som att gå in i en gammal mans blöja...USCH! jag äcklade mig själv där. Men det är ju sant...när byttes rören där egentligen (hint: skolan byggdes 1921..haha) Toaletterna i resten av skolan är så tråkiga att vissa elever inte går på toa på hela dagen. Det kan nog inte vara bra för varken deras blåsa eller deras njurar...eller hur mamma?

Andra saker som jag funderar på när nu sexorna ska komma är väl att jag får ge upp mitt klassrum så att de ska kunna vara i paviljongen. Nu när kampen är över för att få det renoverat och få nya bänkar ska väl någon annan njuta av frukten. Tråkigt bara när jag börjar känna mig så hemma där. Hoppas att så inte är fallet eftersom jag älskar mitt klassrum.

Nej, nu ska jag se på House eftersom jag nog inte ska titta på 9A idag. Får ju nog av dem på vardagarna..hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0