Uttråkad!!!

Ja, ni kommer att tycka att jag är fullkomligt knäpp. Men jag blir så lätt uttråkad när det är lov. Jag har nu haft lov i snart en halv vecka...jag har gjort alla jobb som jag kan göra plus lite till. Har till och med gjort ett arbete åt mina elever som jag vet att de inte ens kommer att hinna göra. Jo, kanske om de blir lika uttråkade som jag :)

Varför är det så att jag blir så lätt uttråkad? Jo, för att jag bor i skogen och det enda sällskap jag har haft hela denna vecka har varit en tokig katt, en dator och myror. Jag blir tokig av att vara här. Och inte nog med det...jag blev också insnöad!!! Snickaren kom härom dagen för att sätta in ett badrumsskåp...han hade tagit mätstocken i snön utanför och det var sju centimeter. Ja, så är världen vi kommer att leva i. Snöstorm på sommaren och regn hela vintern. Jag fattar...jag hajar...vi har förstört vår planet. Men jag är fortfarande uttråkad.

Satt och tittade ut genom fönstret och funderade ett tag. Sötsugen som få och ingen affär. Trött på att pendla och trött på att jobba. Katten i knät som en gammal galen kattgumma (sådana man läser om i gamla sagoböcker) undrar om det är mitt öde. Tacka Gud för repet igår annars hade jag blivit tokig.

Nej, nu ska jag ut i det soliga vädret och jag tar katten med mig. Jag släpar till och med med mig mannen...inte ska han komma undan bara för att han jobbar. Nu ska vi samtala och sedan ska vi ta ett varmt bad...vad finns det annars att göra i skogen...suck!

Kommentarer
Postat av: Mamma Susanne

Hej Anna! Jag läser dina små berättelser och jag ömsom skrattar ömsom gråter. Jo faktiskt så tyckte jag "Meicinmakaren" (eftersom jag känner till Simon) var så underbar. Påminde mig om min Micke! Jag älskar att läsa alla små historier, så sluta för all del inte! Tänk att få läsa sin dotters Dagbok! Vilken förmån! Kram från din mamma. PS. I vår och sommar blir det inte långtråkigt! Då skriker Moder Jord efter hjälp utanför fönstren! DS

2008-04-01 @ 12:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0