Vi är så rika.

Ja, kommer just hem från en jättegod middag med mina svärföräldrar. Det blev kalkon, potatis och sås. Efter det fick vi en efterrätt och vi alla höll på att dö...vi blev för mätta. Då är livet jättebra :) Att vara mätt och frisk...vad mer kan man begära egentligen. Kanske lite pengar också förresten :)

Jag är en sådan partypooper ibland...kommer att tänka på dem som inte får äta sig mätta jämt och blir lite ledsen. Jag tänker på dem som inte får vara friska. Jag tror att man som I-landsmedborgare har en plikt att faktiskt tänka på det ibland. Det är vår förbannelse att bli ledsna, det är vår lott att tänka till. Om man inte tänker till ibland är det lätt att bli för bekväm, att inte vara nöjd över det man har är en synd. Jag hoppas att alla som har det bra ibland sänder en tanke eller en peng till dem som behöver.

Jag tänker på föreläsningen av Einhorn "Konsten att vara snäll" Är det inte snällt att tänka eller är det bara handlingen som ränknas? Enligt honom är det handlingen...så jag kommer nog att lägga lite pengar i nästa rädda barnenkollekt jag ser. Jag är inte redo för att ta något större steg än. Beundrar dock dem som eventuellt adopterat barn eller som har faddrar (Go mamma).

Att vara snäll mot andra...inte minst dem i U-länder är något som vi alla I-ländare måste bli bättre på. Håller ni inte med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0