Det slog mig just!

Det slog mig just att andra personer än min familj faktiskt läser min blogg. Jag välkomnar dessa främlingar till min värld och hoppas att jag inte är för pinsam för er att läsa. Jag ser dock detta som en slags dagbok. Jag ser det som ett forum där min familj faktiskt kan hålla koll på vad jag gör ute i skogen. Jag ser det som min länk till dels min familj och dels till omvärlden. Men jag kan dock inte få min man att läsa min blogg. Han tycker att det är lite pinsamt och tjatigt på något vis. 

Kanske det beror på att jag berättar allt för honom. Inte konstigt att han kanske tycker att det blir lite tjatigt :)

Nej, nu ska jag jobba lite mer...orkar inte...men måste städa. Nästa vecka ska de renovera mitt klassrum och om jag inte vill ha målarfärg på böckerna så måste jag packa ner dem i kartonger. 

Som lärare är man inte bara lärare...man är bibliotikarie, lokalvårdare, flyttfirma, datatekniker,  kurator, vän, mamma (gärna curling) sekreterare, debattör, polis, sjuksyster, fritidsledare (lagdagar och andra aktiviteter) mm...ni hajar vinken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0