Musikaltajm!

Nu var det dags igen för musikal igen. Skolans höjdpunkt, det vi väntat på hela vårterminen, ett sista ryck innan sommarlovet. Denna gång blev musikalen lite senare än förra gången. Bra egentligen då eleverna inte gör särskilt mycket tiden efter musikalen.

Denna gång kommen musikalen att handla om elever som 2038 tittar tillbaka på hur det var 2008 då de gick på högstadiet. Det kommer också att vara blandat med lite pusseldeckare då de förlorade en lärare då de var i Hula Hula- fängelset på Hawaii. Det kommer att vara låtar som Dreamer av Ozzy och Barbi Girl av Aqua. Mycket roligt för oss att dansa till.

Med oss menar jag då att jag för andra året i rad har fått äran att ta hand om de hårt jobbande dansarna. Vi har redan gjort klart en låt och arbetar nu parallellt med tre till. De är så duktiga. Det är ju faktiskt så att jag inte allt kan dansa själv. Men på något vis så löser de ut det problemet och de använder mig mest som trygghet, tröstare och uppmuntrare. Jag är tillfreds med min uppgift. Det enda som är jobbigt är när vi i morgon onsdag, kommer att komma till dagen då de kommer att vara arga, trötta, muskelvärkiga (är det ens ett ord??) och det är den dagen då de tycker att allt är skit. Då kommer mina peptalkingförmågor att sättas på prov.

Nej, nu verkar det som om WoW är online igen så då ska jag spela min warrior ett tag innan jag somnar. Det att göra något annat ett tag än att planera, rötta och genomföra lektioner, tar på mig. Jag är inte van...

ps, mitt klassrum genomgår en makeover...måste smygkika lite i morgon tror jag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0