Sweet Ruby i Finspång

Vår första konsert med Sweet Ruby gick jättebra. Vi kom dit vid sex ungefär och skulle spela vid tio. Under tiden vi väntade så hade vi faktiskt turen att hitta ett matställe som sålde suchi i stället för att mosa i oss en stor pizza. Killen som ägde matstället var jättetrevlig och bjöd på fika eftersåt. Det enda som var negativt med dagen var att vi dels höll på att frysa ihjäl när vi var ute och gick och sedan var det att det inte var så många som lyssnade. De som lyssnade på oss var teknikerna, hn som fixat spelningen åt oss + en till, ett band från Katrineholm och  tre vuxna...inte många att behöva imponera på.

Många av dem kom dock fram efteråt och tyckte att vi hade gjort ett jättebra jobb...och även om vi spelade mycket fel så hade vi jättekul på scenen. Jag tror att det är det som publiken kan tycka om att se. När man inte bara talar med publiken innan och efter en låt utan att man ger dem lite roligt under tiden också. Jag och Camilla bytte blickar mycket och mamma var delaktig i det hela genom blickar och nickar. Både Camilla och mamma var jätteduktigt.

Jag lovar att lägga in lite bilder så fort jag fått några...om jag får några :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0