Uppstoppad i stuprännan

Okej okej..mina sexor stoppade inte upp mig i stuprännan. Nej, det är mormors barndomsminne jag talar om. Tydligen kan konstiga saker gå i arv och det som mormor lämnat till mig är jätteskumt. Det är så att jag inte kan äta den sista lilla snutten på mackan. Det ligger alltid kvar på brickan när jag är klar. Mormor stoppade in mackdelarna i stuprännan, blev stopp och gammelmorfar drog ut flera månaders mackrester...men jag lämnar dem bara på brickan. Mamma lämnar också...så det går väl i släkten. Vet dock inte om min syster gör det. Tyckte dock att det var lite kul när jag upptäckte det. Om man ska känna sig nära sin släkt så är det väl alldeles utmärkt att något kommit att stanna kvar i släkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0