Tuttar = allmän egendom

Det här med en mammas tuttar är spännande. Helt plötsligt kan man samtala om dem i vilka sammankomster som helst och med vem som helst. Är man ute och går och träffar på personer så kan kvinnorna börja tala om ammningen. Hur går det med ammningen? Har du tillräckligt med mjölk? Du har ju stora tuttar så det ska nog finnas något i dem.
Detta är så fel då jag läst att storleken inte alls spelar någon roll. Men jag håller med. De är ENORMA!

Jag är inte van att ha stora tuttar. När jag ska springa upp för trappen får jag hoppas på att de inte hamnar i otakt, då kan jag trilla. Likt en passgående kamel haltar jag fram de siste trappstegen. Jag hatar också känslan att vara varm under dem. Bara ordet under får mig att tänka på att jag inte hade ett under för lite mer än ett halvår sedan. När jag gjorde penntestet innan graviditeten kunde jag inte hålla kvar den. Nu försvinner pennan helt bakom vad som ser ut som ett stort juver. Muuuu sa David en gång. Han kanske inte förstår att det var lite stötande. Jag vill inte vara någon slags mjölkko/maskin. En mjölkko som dessutom har problem att få till det. Jag är inte ens en fungerande mjölkmaskin...sorgligt. Dock har jag nu upptäckt att många verkar ha och har haft problem med just ammningen. Något som dock ingen riktigt talar om för öppet.

Idag var mina föräldrar och hälsade på. Det sista mamma gjorde var att ta mig på tuttarna och känna hur tunga de var. Jag stog kvar, inte ens förnärmad. Det är ju som sagt allmän egendom just nu. Lite konstigt kändes det dock när mamma bad pappa att känna efter. Men jag stod kvar i alla fall.  Kanske lite förnärmad då han faktiskt är en man och det är liksom inte samma sak som om en annan kvinna skulle tafsa. Konstigt detta egentligen.

Bröst är intressanta. Det är ju så att när man vill ha ett par nya skor så ser man på allas skor. Likaså om man vill ha ett par nya byxor. Jag själv går och glor på allas tuttar. Men jag hoppas att de ska se Olle och tänka att de kanske kände likadant en gång i tiden. Hoppas det. Man vill ju inte bli sedd som en lespisk :)

Penntricket
Leta upp en blyertspenna.
Ta av dig din BH
Lyft ena bröstet och placera pennan under tutten
Släpp ned tutten och se om pennan ligger kvar eller inte

Kommentarer
Postat av: Ellin

... så när kommer du och visar upp undret? ;)

2009-04-27 @ 17:57:24
URL: http://blogg.undrentide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0