Jaga dammråttor med kvast

Det har ju hänt en del saker i mitt liv som jag faktiskt inte kom ihåg men som är förbenat roligt. Vissa av de sakerna hände när jag bodde i Linköping. Första gången jag bodde själv i en annan del av landet. Mycket kan ju hända när man bor själv som att vakna upp mitt i natten och tro att det är översvämmning...nej det var bara min hyresvärd som gick på toaletten. Jag undrar om han verkligen tog det som en sport att stå så långt bort från toaletten som möjligt för att pricka rakt ner i vattnet och få det där skvalandet att bli så högt som möjligt.

Andra händelser jag var med om var den gången jag skulle cykla till skolan för första gången. Såklart cyklade jag vilse och var tvungen att be en tjej att cykla med mig till skolan. Det finns fortfarande hjälpsamma och snälla människor....tack och lov!

En jättekall vinterdag i november stod jag för att ta bussen hem. Jag skulle precis kliva på då den utländske busschauffören stängde dörrarna framför mig. Jag såg till min förtvivlan att han tar fram en bönematta, går bak i bussen och lägger sig ned och ber. Där stod jag stelfrusen när han öppnade. Som plåster på såren så körde han jättefort hem...det var som att åka karusell.

Andra händelser är då jag skulle handla...handlade lite för mycket för min stackars cykel och resan hem tog dubbelt så lång tid. Sedan råkade jag låsa mig ute ett antal gånger. Tur att den ena grannen hade hörseln i behåll. När tanten i lägenheten bredvid mig tittade på tv så behövde inte jag ha ljudet på på min tv...aj aj. Men vi fick i alla fall låna hennes dammsugare när jag skulle flytta. Kan ni förstå att jag klarade mig ett år utan dammsugare!!! Jag jagade dammråttor med kvast :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0