Sugna igen!

Det kommer och går...det där suget efter att bygga hus. Det skulle vara så otroligt skönt att ha ett eget ställe där man kan få fixa och göra så som man själv vill. Visst kan det bli tråkigt om saker och ting går sönder...det får man betala själv. Nu behöver vi bara ringa om det eftersom vi hyr.

Men det är många saker som jag irriterar mig på här hemma även om vi har det så fint. Som färgen på väggarna i hallen och i stora rummet...dessa har vi inte fått välja själva. Köket har luckor som sitter lite snett och vissa lådor skriker som ett visslande tåg när man ska dra ut dem...stackars mina öron. Sedan har vi det knarrande golvet...man kan ju tro att katten väger ett ton när han ska försöka smyga runt....knirr knarr. För att inte tala om att våra två toaletter och vårt badrum har tre olika sorters handfat...mycket irriterande ska jag säga.

Myckat talar ju för att skaffa eget hus. Man betalar till sig själv på ett sätt som vi inte gör nu. Att äga och då kunna fixa till saker man vill ha fixat gör ju att man trivs mer...eller hur?

Helst av alls skulle vi vilja bygga nytt. Om man räknar på det så tror jag inte att det blir så mycket dyrare egentligen. Jag menar...man vill ju ändå fixa till det hus man hamnar i efter sitt eget tycke och smak. Att bygga nytt innebär att man får som man vill på en gång...mycket smidigare tycker jag. Men jag har forskat lite och det är en djungel därute. ilket typ av hus? Vilken firma? Var ska vi köpa tomt? Vart vill vi bo? Hur ska det se ut? Inredning? Många frågor blir det.

Nej, nu har lillplutten tröttnat att sitta i mitt knö...jag måste gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0