Julbord med familjen

För första gången sedan Olle var några veckor gammal så skaffade vi oss barnvakt. Sedan bar det av till Jättorps golfbana för lite julmatsmys med mamma, pappa, mormor och Göran.

Maten var jättegod, men efteråt så tänker man på att man öst i sig nästan bara kött. Kände mig nästan gravid på natten då magen stod i fyra hörn. Men gott är det under tiden man äter, vilket är lite konstigt tycker jag.

Det fanns hur många sorters sill och kallskuret som helst. Blev dock lite besviken på att det inte fanns så mycket varmt att äta. Men det var ett fint dessertbord med ostkaka, små minisemlor och hembakat godis. Jag tänkte mig dock inte för och åt en godos med hasselnöt i. Det skulle jag inte ha gjort. SOm tur var hade jag lite tabletter för allergi i min plånbok. Dumma mig, att jag inte tänker på att jag inte riktigt tål nötter. Min mun började pirra och det stack i tungan. Jag fick också blåsor på tungan vilket helt gick ned efter ett tag. Tvi för hasselnötter!

När vi kom hem hade svärföräldrarna haft det jättekul med Olle. Han hade sovit och lekt om vartannat och han hade också ätit bra. Det såg jag dagen efter på hans kläder (finns något som heter haklapp). De hade till och med badat honom eftersom de tyckte att det var roligt. Ja, kanske det. Roligt för oss i alla fall...tack tack.

På kvällen gick en dokumentär om Wold Trade Center vilket var lite läskig, men vi tittade på den och sedan var det dags för sängen. En rolig och underbar dag med min familj. Tack Susanne och Sventa.

Bild kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0