Olle kryper

Olle är så duktig. Vi var iväg till Katrineholm igår. Vi skulle till BVC men innan det var vi hos mamma och åt lite mat. Hon måste ju få pussa på Olle också, det är inte bara farmor som får vara med honom ju. Att mata mig gick bra, men inte att mata Olle. Det hjälpte ju inte heller att mamma sprang omkring i rummet och letade pennor. Olle tycker om att se vad som händer, vilket resulterade i att nästan all mat hamnade på hans kinder istället för i hans mun. 

Det var första gången vi skulle till detta nya BVC i Katrineholm. Innan det har vi varit i Rejmyre, men jag trivdes inte med det. Nu har vi en sköterska som heter Anette och hon var jättesnäll och trevlig. Olle har gått upp lite i vikt sedan han var sex månader, vilket är helt normalt. Han följer sin viktkurva i alla fall. Nu väger han 11,3 vilket är mycket men inte övervikt. Hur skulle det egentligen gå till då han är så kräsen med det han äter. 

Mat, ja. Han är väldigt kräsen med vad han äter och trots att han är över åtta månader så gillar han inte bitar i maten. Han sprutar spagettibitar omkring sig...efter det att han sugit bort såsen. men det är väl bara ett sätt för honom att lära sig, så det får vara så ett tag. Gröt gillar han dock väldigt mycket och det går alltid att muta med det.

Lång har han blivit också. Han har storlek 80 i kläder och ibland också 86. Han är 76 cm nu :) En stor och mysig pojke. Så snart jag har lite nya bilder nedladdade så ska jag lägga in dem här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0