Tidiga tider

Att bo ute i skogen har både sina fördelar och sina nackdelar. Detta märkte jag när jag fick ett brev från landstinget med en tid till ögonläkare för Olle. Vi skulle vara på sjukhuset i Katrineholm kl 7.40!!! Hmm...tänkte jag...undrar om Olle ens har hunnit vakna när vi skulle bli tvugna att åka. Skulle jag våga ringa och be om en senare tid eller skulle jag få en stämpel på mig som sömntuta eller som en som inte tar vara på dagen.

Men, tänkte jag...jag bor ju faktiskt tre mil från stan och jag visste ju inte riktigt var jag skulle plus att det aldrig går att få enbra parkering vid sjukhuset. Jag måste ju göra mig i ordning också, kan ju inte komma helt osminkad med håret på ända...även om det är tidigt. Så en timme innan avfärd måste jag upp i alla fall. Sedan ska Olle kläs på och sedan ska han krångla och säkert bytas på tre gånger innan vi hamnar i bilen.

Jag räknade ut att vi skulle bli tvugna att gå upp kl halv sex för att vara säkra på att komma i tid. Huga!!! Jag tog telefonen och ringde och fick en bättre tid, 10.40...pust...då är vi i alla fall vakna.

Tack ögonkliniken :)

ps. Ska bara kolla Olles ögon så att han inte skelar allt för mycket. Det syns ibland på kort att han inte tittar rätt.

Kommentarer
Postat av: ak

Var samma sak med Novali, ibland på bilder såg det ut som hon skelade. Eftersom det alltid ska kollas upp var vi på ögonkliniken, men testerna de gjorde visade att hennes ögon var helt raka och att hon dessutom tycks ha väldigt bra syn! Det är säkert en "fotoillusion" för er del oxå. Kan bli så när de inte är färdigvuxna i ansiktet så läkaren till oss.



Lycka till!

kram

2009-12-09 @ 20:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0