Bredkäftad groda

Att ha en bäbis i sig är rätt så kul...men inte jämt. Just nu känns det som om han/hon ska få mig att känna mig extra fet eftersom han/hon spänner ut sig från ena revbenet till det andra. Det sticker också ut något ur min sida ibland...lite läskigt men det kittlar också.

Lite svårt att andas har det också blivit, speciellt när jag kör bil. Jag tror inte att lillen/lillan tycker om ljudet så mycket så då blir magen extra fyrkantig och galen. Jag har nu ett huvud på kissblåsan, en stjärt under det högra revbenet och jag vet inte riktigt hur resten av lemmarna ligger. Känns som om jag har en bläckfisk därinne med åtta armar. Det bankar och dunkar och killar lite här och var.

Det ska bli skönt när jag ska få tillbaka min kropp. Det börjar bli lite tröttsamt just nu. Speciellt när man går och känner sig som en bredkäftad groda...haha

Ps. köpte ett jättestort gosedjur idag. Jag blev kär i det! Jag ska ta en bild på det och lägga in, men inte just nu. Nu ska jag äta lite och sedan ska jag se på alla mina deckare. The Closer och CSI. Sedan har vi Cold Case, På heder och samvete, Law and Order - SVU och många fler. När jag sett många så blandar jag ihop alla och det är jätteroligt. Snacka om förvirrad gravidhjärna.

Kommentarer
Postat av: ak

På slutet längtade jag oxå efter att vara ensam i min kropp igen :) Bli inte skrämd den närmsta tiden efter förlossningen när du inte känner igen din kropp. Då är den varken din gravidkropp eler din vanliga kropp... men det kommer! Man får dras med lite bulldegsmage ett tag bara :)

2009-02-18 @ 08:50:48
Postat av: Elin

Det kan väl inte vara länge kvar nu? Men visst vill man få tillbaka sig själv så där i slutet.



Kriminalserier FTW!

2009-02-18 @ 17:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0