Revbensmos

Nu kanske ni tror att jag ska skriva om mat...inte så fel gissat då faktiskt mat är en viktig del av mitt liv. Att vara gravid betyder att man måste tänka på vad man äter konstant och det får mig att kanske inte vilja äta så mycket som jag kanske borde. Det är en sak jag oroar mig lite för. Tänk om min bäbis inte får tillräckligt med mat?

Härom dagen inledde jag dagen med att äta en pizza som jag inte orkat äta upp dagen innan. Att gå emot alla mina principer och äta skräpmat bara för att jag kunde kändes bra. Det är ju inte ofta man faktiskt får göra så :)

Men som jag sa innan...det där att jag faktiskt inte är hungrigare nu går emot vad mycket litteratur säger om att vara gravid. Jag kan förstå att undantaget är de som inte kan behålla något nere, men jag har ju faktiskt bara spytt fyra gånger under denna graviditet. Varför är jag inte hungrig? Och kan det vara farligt för mitt barn? Det är frågor jag ska fråga min barnmorska på tisdag i alla fall.

Men revbensmos syftar inte på mat...nej, det syftar på vad min bäbis faktiskt gör med mina högra revben. Jag vet inte hur det kan komma sig att han/hon lyckas sparka på exakt samma plats varje gång. Men really...det börjar bli lite jobbigt nu. Det är inte lång tid kvar nu :)


Kommentarer
Postat av: ak

Bebisen tar vad den behöver och det som blir över får du :) Är du inte hungrig så behöver du antagligen inte äta mer än du gör. Kroppen är klok! :)



Har hört andra som inte heller tycker de blir hungrigare mot slutet av graviditeten. Min vikt stod stilla ett tag och sen bara rusade den upp mot de där 17 kilona jag gick upp. Jag åt en massa skräpmat, tror min kropp tyckte jag behövde bygga upp mina fettreserver :)

2009-02-02 @ 13:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0