Hänger inte med...

Dagen började bra men sedan fick jag en massa frågor av elever. De frågade mig vart vi skulle träffas på redaktionsmötet. (Det är så att mitt arbetslag ska skapa en A-lagstidning.) Jag tittade på dem som om de inte hade koll, även om det var jag som hade noll koll. Tänkte genast att det kanske var så att det faktiskt var möte...min kollega tycker om att planera saker. Men att planera och inte berätta för mig...hmm...det verkade lite skumt.

Till sist fick jag i alla fall tag på Cissie och frågade vad det var frågan om. Hon förklarade då för mig att det faktiskt var redaktionsmöte och att hon tyckte att det passade bra eftersom vårt lagmöte var inställt. Jaha, vårt lagmöte var intställt...det hade jag ingen aning om. "suck" En till sak som jag inte hade koll på.

Min nästa fråga blev då varför vi var lediga...jo, vi ska på föreläsning i morgon och det är därför. Jaha, föreläsningen (detta hade jag faktiskt koll på...men kanske hade jag mer eller mindre glömt bort det) Då slog det mig att min morgondag skulle bli förfärlig!

Börja jobba 8.10 (men tidigare eftersom jag måste fixa en del redan på morgonen. Niorna är och tränar att dansa så dem slipper man i alla fall..hihi, lektioner med en halvtimmes lunch fram till kl 14.30. Macka serveras (generöst!) föreläsning i aula till kl. 17.45. Medtagna pannkakor äts upp, rep kl 18.00 och sedan är det bara hem för att sova.

Så, mitt liv är lite hektiskt just nu. Kanske har jag tagit på mig lite för mycket när det gäller att pressa eleverna. Men det är så mycket jag vill hinna med innan jag slutar. Jag ska ju bara jobba till sportlovet som är vecka 8. Tick tack tick tack...tiden går och tiden springer ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0