Hängslebralla

Vem kom egentligen på att gravida ska ha hängslebrallor. Jag var, likt många jag känner, helt övertygad om att det var ett måste i den blivande mammans garderob. Men jag börjar som smått ångra mitt val av byxa.

Hängslebrallor är inte så sköna egentligen. När man sitter så åker de upp så att man fryser om benen. När man står hänger tyngden på axlarna så att man får en lätt framåtböjd hållning, men det som fick mig att ångra och ifrågasätta hängslebrallans to be or not to be måste ändå vara toalettbesöken. Att ta av sig byxan betyder att man måste ta av sig den tröja som man har över, sedan knäppa upp en miljon knappar medan man ser toaletten och håller på att kissa på sig. Sedan måste halva brallan ligga på golvet när man kissar eftersom det är så mycket att hålla ordning på att man knappt kan kissa av ansträngningen. Att de ska vara bra med att hjälpa till att hålla upp magen är bull¤%&/ också då de mest bara trycker ihop och retar upp min bäbis så att den sparkar ännu mer, vilket gör att jag blir kissnödig fortare..och sedan är det igång. Sedan när man klätt på sig brallan igen så är det nästan dags att kissa igen...and thats the truth!

Nej! till hängslebrallan!!!

Kommentarer
Postat av: ak

undvek hängselbyxor under hela graviditeten :)

Mindre än 2 månader kvar nu om pyret bestämmer sig för att vara punktlig!



Nu har jag terrat dig ordentligt med bloggkommentarer :)



kramar till dig och pyret från ak och Novali

2009-01-26 @ 09:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0