Roadrage!!!


Vad är egentligen roadrage? När jag sökte efter ordet på Wikipedia hittade jag att det betydde:

"En person som genom aggressiv körning skapar olycktillfällen"

Man kanske inte kan säga att jag gör det senare men jag har en slags aggressiv körning eftersom alla andra kör som idioter. Uttrycket kom tydligen fram redan 1984 enligt Wikipedia...så det är väl inte så konstigt att man använder sig av frasen. på fel sätt Man kan kanske kalla det jag har för något annat som tex vägförnuft, hetsigt vägförnuft...eller håll dig ur min väg om du ska köra som en idiot förnuft!

Vad baserar jag nu detta på. Att kalla andra bilister för idioter kan vara lite hårt...men många är ju det...skulle jag behöva ljuga? Jag tänkte nedan bara rabbla upp lite saker jag sett de senaste dagarna så kanske ni förstår.

Jag har sett en olycka...två bilar i en korsning...båda kvaddade och någon av dem måste ju gjort något fel.
Människor som tror att de har en så lysande personlighet som gör att de faktiskt syns i mörker...dessa fotgängare tycker om att gå ut i vägen mitt framför bilisterna, titta på en som om man är en idiot...om man nu ser deras ögon (mörkt) 
På väg hem härom dagen stod det en cykel i väggrenen (gubben var inne i skogen för att kissa) Cykeln hade inga lysen på så jag såg den när jag susade förbi väldigt nära. Hade jag fått möte hade jag haft en cykel på huven (trevligt). Ungdomar kör som om de är osårbara då de kör med sina moppar så nära lastbilar att de skulle kunna ta på dem om de bara sträckte ut handen.

Få se nu..vad mer? Jo, alla de som inte följer högerregeln...SKÄMS PÅ ER!!!! Alla ni som har varselljus på tillsammans med halvljus vid möte...SKÄMS PÅ ER!!!! Och till sist...inte för att det är ett brott....men jag hatar det. Alla ni som sätter på helljusen för tidigt vid möte (eller inte stänger av dem alls) SKÄMS PÅ ER!!!! Vet ni inte om att jag de närmsta metrarna är halvblind? Jo, jag kan också nämna dem som tränger ut en mötande bil i väggrenen eftersom DE TROR ATT DE ÄGER VÄGEN!!!

Nej, nu fick jag hjärtklappning. Nu ska jag sätta mig framför tv n och lugna ned mig ....
  Inte jag på bilden men rätt så likt i alla fall...haha

Kommentarer
Postat av: ak

Det som irriterar mig mest är folk som gör idiotiska omkörningar och människor som inte vet hur man kör i rondeller! Man ska blinka höger när man ska ut ur rondellen!!

2009-01-26 @ 09:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0