Sortera och släng

David och jag har haft mycket att göra idag. Vi har sorterat massor av påsar som vi haft alldeles för länge i källaren. Ja, det som satte igång allt var väl två saker.
1. Vi känner oss mindre döda nu än vad vi gjort på länge (sjukdomen börjar ge sig)
2. Vi gör oss lite mer redo för vårt lilla barn. Jag tror ju inte att jag kommer att hinna detta sedare och det är bra att få det fint redan nu. Gör oss redo för att tapetsera lillans/ens rum.

Garderoben flyttades ut i hallen, mina garderober sorterade jag. David sorterade sina garderober. Ja, till och med mitt smyckeskrin fick sig en redig genomgång. Det jag tänkte på när jag sorterade var: Kan en mamma ha detta på sig? Sedan kom jag och tänka på att man inte kan förändra sig på en gång....och det kommer jag inte heller att göra...men man kan faktiskt inte ha hur stor urringning som helst eller fjädrar i öronen. Inte just nu i alla fall.

Sedan gick vi lös på allt i källaren. Där har vi i månader haft påsar fulla med kläder. Dessa ska till UFF. Nu fick det vara nog. Efter att vi sorterat ut lite mer ur våra garderober så blev det tre stora svarta säckar med 6-7 plastkassar i. 18 påsar alltså!!!! Jag undrar om vi kommer att få ned alla dessa påsar i UFF lådan...den brukar ju vara lite full. Hihi...vi kanske får köra runt till några stycken i Katrineholm för att bli av med allt :)

Men nu känner jag att jag är helt slut. Har legat i badet och lyssnat på Wille Crawford (underskattad) och nu är jag hungrig. Sedan kommer det inte att bli många fler knop. Kommer nog att somna i soffan som vanligt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0