Supersyster!

Jag talade med en kompis på World of Warcraft härom dagen. Efter en stund kom vi fram till att man nog var rätt så lyckligt lottad om man var lillasyster i alla fall. Själv har jag nog kanske inte tyckt det alltid. Frida var kanske inte så rolig sådär i tonåren. Jag fick aldrig vara med och jag blev väl kallad ett och annat. Men när det gällde ställde hon alltid upp.

Som den gången då det var en elak pojke som gav sig på mig. Frida sprang efter honom...pojken kastade en sten...och Frida blev rasande. Jag har nog aldrig sett henne så arg. Pojken fick snabbt ta sig därifrån för att inte råka på däng..det lovar jag.

Sådana handlingar var väl inte alltid så vanliga, men jag kände mig alltid som om jag alltid hade någon...om det skulle vara så att det i alla fall blev något problem.

Så, problemet jag har just nu är att jag inte har något att ha på mig. Jovisst har jag tröjor och så, men vad har man på nedre delen av kroppen då? Tightsen jag har håller på att falla i bitar och de enda byxer jag kommer i är i tvätten...vad gör man då? Jo, man ringer till sin supersyster och ber om tid med henne. Vi ska åka till Norrköping på alla hjärtansdag och ha det bra tillsammans.

Att ha en syster betyder så mycket för mig...som jag sa till min World of Warcraftkompis som blev mycket avundsjuk. Själv är hon den stora systern...till ett litet monster (hennes ord) Men det ska hon veta. Jag tror att de kommer att ha det lika bra när de blir äldre som jag och Frida. Det gäller bara att överleva tonåren. 

Kommentarer
Postat av: ElinH

Jag och mina syskon har bråkat så att hårtussar och hud har flugit. Nu är vi mognare och alla goda vänner. Tycker alltid att det är sorgligt när syskon är ovänner eller kommer ifrån varandra som vuxna, när man är ung "ska" man väl nästan bråka? Jag tror också att det ordnar sig :)

2009-01-31 @ 21:08:07
URL: http://www.eholmerin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0