Bildårar!!

Varför ska det vara så svårt att köra lite trevligt i trafiken? Nej, folk vet inte vilka regler som finns längre och de använder tutan alldeles för frikostigt enligt min mening.
Om en persom gör fel, kör ut framför dig eller inte följer reglerna...då har man rätt till att tuta...om det dessutom utger en fara för dig. Detta händer mig ofta i Talltullens trafikplats. Men igår när jag stod och skulle köra in i en rondell så väntade jag på min tur. Det kom bilar från vänster som inte blinkade att de skulle ut ur rondellen vilket resulterade i att jag snällt väntade på min tur. Reglerna säger ju att man ska släppa företräde till dem som är i rondellen. Tror ni inte att en kärring bakom mig tutar på mig. En klar och lång tut! Jag bler galen. Väntade lite till på min tur, körde ut i rondellen och vidare dit jag skulle....hatet flödade fritt ska jag säga.

På parkeringen utanför Åhlens fick Malin nästan hjärtsnörp när en galen dam nästan körde över hennes tår med en Volvokombi. Hon skulle parkera i en ruta nära oss och tog en stor sväng åt andra hållet för att kunna köra in i rutan lättare. Mötte oss gjorde en pappa och hans lilla dotter. Vi hade Olle i en barnvagn och vi var tre personer som skulle samsas om en meter gåyta. Tanten hytte lite med näven och Malin fick tuppjuck. Hade vi inte stoppat henne hade hon nog gått fram till fruntimmret och gett henne lite hyfs.

Att det ska behöva vara så. Att man ska behöva bli så arg hela tiden i trafiken. Att det inte händer fler olyckor....det undrar jag.

Kommentarer
Postat av: Elin

Folk är heltokiga ibland. Och stressade. Jag kör ju rätt ofta upp till Tälje, och tyvärr har jag också ovanan att köra lite för fort, men jag brukar hålla mig cirka tio km över hastighetsbegränsingen. Ändå är det folk som hela tiden nosar i baken och gör tokomkörningar på smal landsväg.

2009-07-29 @ 09:02:30
URL: http://blogg.undrentide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0