BVC grupp

Jag har nu fått skäll av både min syster och min kompis så jag ska väl förklara mig lite.

Gruppen som vi var i på föräldrasamtalen var en rätt så tråkig grupp. Ingen sa något och de var inte alls som vi.  Alla bor också i Katrineholm vilket gör att de träffas och går ut och går men jag kan inte vara med dem. Vi ska faktiskt bada tillsammans den 13 juni så då kanske vi lär känna varandra lite bättre. Inte för att jag vill visa mig i bikini just nu, men vad gör man inte. David är inte heller helt överlycklig att göra det, men vi testar. Är ni nöjda nu?

Sist jag var på BVC i Rejmyre så sa jag att jag ville starta en BVC-grupp. Vi är ju ett antal här ute i Hävla som fått barn nu så det skulle passa. Kanske någon från Rejmyre också vill vara med. Barnmorskan skulle se till att inbjuda till en sådan grupp nu i början av juni. Den gruppen tror jag att jag kommer att han mer nytta av än den innan.

Vi har Mimmi och Hasse som fått Hugo och så i förra veckan kom Tove till världen av mamma Emelie. Det ska bli kul att prata med dem.

Ska åka till Emelie och ge henne lite blöjor. Det var ju så att Olle växte för fort så att vi inte hann att använda upp alla blöjor som vi fick rabatt på. Då blir hon nog glad tror jag.

Ett stort problem dock är att förskolan här i Hävla har tvingats att lägga ned. Så det blir att ta med Olle i bilen till Brenäs tror vi. Vi kan ju inte sitta och åka till Rejmyre och sedan åka till katrineholm. Så det får bli Brenäs förskola för honom, men det ska nog gå.

Så, ni föräldrar som tycker att jag är en tråkig människa. Tänk på hur det är att bo i skogen innan ni kritiserar. Här har vi inte nära till alla aktiviteter och ibland kan man faktiskt få vara trött. Eller?

Kommentarer
Postat av: ak

Ojdå Anna! Har aldrig, aldrig, aldrig sagt att du är en tråkig människa och menade absolut inte att skälla på dig så jag är ledsen om du uppfattade det så!



Som jag skrev i mitt förra inlägg så förstår jag att du tycker det är knepigt att komma iväg. Det är ju mycket som ska passas och planeras när man har en liten! Man ska göra det man själv tycker är roligt. Jag gillar inte heller påtvingat umgänge och tro mig - jag blir varken mer eller mindre nöjd om du och David träffar de andra och simmar, så tro inte att jag tänker tvinga dit er. Det är helt upp till dig och David!



Ville bara dela med mig av min erfarenhet och berätta att jag och Novali har positiva erfarenheter av BVC-grupper och Öppna förskolan och att jag därför kan rekommendera att ge det en chans. Hade inte heller särskilt höga tankar om det hela i början... men när vi började gå dit så upptäckte jag att både jag och Novali tyckte det var roligt!



Låter ju som en väldigt bra idé att ni som bor ute i Hävla kan träffas med era små! Förstår att det blir smidigare så när man har en bit att åka in till stan.



Ha en fin dag och hoppas solen lyser på er också!

2009-06-01 @ 15:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0