Dopet blev en succé!

Vi inledde dagen med att få en sovmorgon. Olle åt och gjorde sina behov, vilket bådade gott för att det inte skulle komma senare :) Vi åt frukost i lugn och ro och sedan gjorde vi oss iordning för att ge oss av till kyrkan. Väl där så bytte vi kläder på Olle till dopklänning. Det är en dopklänning som går i Davids släkt. Olle gnydde lite eftersom han är en så varm bäbis. Nu skulle han ha en underklänning och en stickad över..ojojoj. Men han var lugn och snäll. Jag packade upp gitarren och Frida och jag tränade några gånger på sången och sedan var det dags.

Susanne fick vara korsbärare framför oss och sedan gick vi fram till resten av släkten. Prästen hette Lars Djerf och var jättetrevlig. Allt gick smidigt och lugnt. Det var samma känsla som på vårt bröllop faktiskt. Vi hade också fått pappa pch Davids pappa Sventa att läsa varsitt bibelord, vilket de gjorde som stolta fäder. Jag tror att Sventa var den som var mest nervös. Mamma satt och filmade allt med vår videokamera. Karin tog kort som bara den.

Jag och Frida spelade sången "Himlen måste sakna en ängel" och under tiden vi sjöng så somnade Olle i Davids famn. Underbart! Det blev lite fniss och skratt när vi upptäckte det efter sången. David fick då hålla Olle nästan hela dopet eftersom vi inte ville väcka honom.

Sedan var det dags för fotografitagning och alla sprang runt och tog kort. Jag välkomnade dem till klubbhuset och sedan åkte vi alla iväg. David och jag åkte hem så att han fick byta om till lite svalare kläder. Han höll på att flyta bort i sin nya Tigerkostym. Men uj uj vad snygg han var. Själv hade jag vita genomskinliga leggins, ett vitt linne och en grön och vitblommig omlottklänning över. Vårt färgtema var ju grönt och vitt så det var väl rätt så självklart att vi skulle ha gröna inslag i våra kläder.

Festen blev en succé och alla åt och var glada. Vi hade gjort sex kilo kött och massor av potatis och sallad. Frida och mamma hade gjort fyra tårtor som också gick åt. Sedan hade vi en liten tipspromenad om Olle och Elin, Davids syster, vann.

Presenter som vi fick var: En Brio gåvagn, en Musse gåvagn/sittåkleksak som spelar massor av musik, den vita Barnkammarboken, en tjock barnkammarbok, en AC/DC body, en brun/vitrandig body, en mätbräda för väggen, en grå Ollehandduk, en skallra, en bok till mig som mamma, massor av musikinstrument, en Astrid Lindgrenscd med låtar och sagor, två silverböcker som de faktiskt ska byta till någon annan färg. Bra för annars skulle vi ha tre sådana böcker :) En lotta på bråkmakargatanbok och en kopia av hennes gosedjur Bamsen (fast liten som en råtta), en liten stol med Barbapapamotiv på. En fd elevs mamma tillverkar dem. Den fick vi av min släkt. 500kr av mormor och Göran.

Nu har jag Olle i knät. Han börjar bli lite uttråkad nu. Jag ska lägga in bilder senare så håll utkik :)

Kommentarer
Postat av: ak

Det låter som ett alldeles underbart dop!! :)

Vad skönt att allt gick bra och vad fint att Olle somnade när ni sjöng :) Ser fram emot att få se bilder!



Ha en fin dag!



kram

2009-06-29 @ 12:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0