Grät floder

Jag fick ett brev idag. Ett brev från en av mina tidigare elever. Hon ville tacka mig för allt jag betytt för henne och så ville hon visa sin senaste dikt. Jag hade sagt till henne att jag gärna såg dem i framtiden. Hon skrev då en dikt som var till mig. Det hade jag aldrig kunnat drömma om.
   Dikten var underbart vacker och jag grät floder. Hormoner upp över öronen och lite stressad inför dopet imorgon, och jag får ett sådant brev. Inte ett mail heller utan ett riktigt brev med frimärke! Vilken underbar elev!!! Vilka underbara tårar!
   Jag hade börjat tvivla på mig själv som lärare. Tvivlat på att jag kunde inspirera och föra eleverna framåt till att bli bättre människor. Jag fick med detta brev ny styrka och nytt mod till att fortsätta som lärare.

Tack Elin för att du är en så underbar tjej!

Kommentarer
Postat av: Elin

Underbart! Man måste få de små dropparna av energi för att orka jobba, det är en sak som är säker. En sak jag fortfarande lever på är ett kort jag fick från en elev: "Tack för alla skratt" stod det. Betydde jättemycket.



/En annan Elin :)

2009-06-27 @ 08:12:22
URL: http://blogg.undrentide.se
Postat av: Emma

Men Anna, du är ju den bästa läraren :D

Du var iallafall min favorit, och det var verkligen inte kul när du slutade för terminen.

2009-06-27 @ 20:23:17
URL: http://jidaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0