Sprutor...aj!

Stackars Olle fick sina första sprutor härom dagen. En i varje lår. Sköterskan sa att den första inte skulle göra lika ont som den andra, men när hon gav Olle den första så skrek han som bara den. Jag tycker inte om sprutor så jag ställde mig och tittade in i hörnet. Jag började nästan gråta. Jag vet att jag egentligen ska vara stark och inte visa känslor, men det gick bara inte. 

Krokodiltårarna bara rullade ned för hans kinder. Men direkt efteråt när han fått gråta ett tag så verkade han ha glömt vad som hänt. Det enda som visade att han blivit stucken var två små plåster på hans lår. 

Dagen efter såg jag bara två små röda prickar. Inte rött eller svullet alls och han fick inte feber eller något. Undrar dock om hans kaskadkräks har något samband???

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0