Falukorvsfingrar!

Förra natten sov jag med båda handledsskydden på. Vet ni förresten hur svårt det är att torka sig efter ett toalettbesök när man inte kan röra handlederna? Jag tror att Simon tyckte det var roligt. Han satt och tittade på mig utanför toaletten när jag kämpade därinne. Inte nog med att det faktiskt gör ont i vanliga fall, men nu var det nästan helt omöjligt!

I natt sov jag bara med ena skyddet på eftersom jag kände mig så låst natten innan. Som att steloperera sig någonstans. När jag vaknade hade jag mer ont i den handen med skydd än den som inte haft skydd. Jag undrar om det hjälper överhuvud taget? Mina tummar kändes ur led och fingrarna kändes som falukorvar (värst på höger). Efter att ha legat och skakat på händerna ett tag så blev de okej.

Det är inte roligt att ha ont i händerna. Det är som med alla skador. Man vet inte hur mycket man faktiskt använder den delen förrän de gör ont att använda. Jag är lite orolig för hur det kommer bli att hålla i en bäbis, jag har ju ingen kraft i händerna alls. Härom dagen kunde jag inte öppna ett oöppnat juicepaket!

Jag ger det en natt till. Men är tummen ur led och fingrarna som falukorvar igen, så tror jag inte på detta alls!


Kommentarer
Postat av: ak

Det onda som jag hade i händerna släppte direkt efter förlossningen! Hoppas att det blir likadant för dig!!

2009-03-08 @ 14:52:51
Postat av: Mamma

Dina händer kommer att bli som förut, precis som AK säger. Fast det ska ju sägas att jag har "falukorvsfingrar" nu också ibland..... :-)

2009-03-12 @ 11:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0