Montering och förberedelse

Jag har inte packat "väskan" klart än. Kan det bero på att jag inte känner mig riktigt redo än eller har det med något annat att göra. Jag har i alla fall hittat bra hemsidor som hjälper mig att komma på vad som ska vara i den berömda väskan. Men jag kan anta att alla packar olika i dem.

Tack mamma för de sköna tofflorna, dem ska jag inviga där. Jag har också köpt en jätteskön amningsbehå som jag också ska inviga. Sedan har jag massor av godis i kylskåpet och idag packade jag ned en morgonrock. Jag antar att strumpor och trosor också är något som man ska ta med sig, men det packar jag imorgon. Sedan har jag köpt en bra bok och så har jag med ett par sköna byxor och en tröja. Jag kommer att packa toalettsakerna senare...kanske göra dem redo för transport...leva i nedpackat tillstånd ett tag...

Sedan stod det att man skulle packa till barnet också...självklart. Han/hon fick en egen lite väska eftersom min väska blir för full :) Där har jag både kill och tjejkläder samt några vita och gula. Man vet ju itne hur länge man blir kvar där.

Idag monterade också David in bilbarnstolen i vår nya bil. Det blev jättebra! Sedan kom vi på att vi kunde packa in vagnen i trunken också. Vi kommer ju inte att använda bilen till så mycket annat inom en nära framtid.

I morgon ska jag ringa till vårdcentralen för att se till att få skenor till mina händer. Det är inte skönt att vakna upp och känna att tummarna nästan är ur led. Det knakar i dem ett tag och sedan ger det sig. Men fingrarna känns som stoppade prinskorvar hela tiden. Undrar om jag ens kan repa på söndag...

Kommentarer
Postat av: ak

Jättemysigt barnrum!! :)

Ska den lill* sova i eget rum redan från början eller ska ni ha vagga eller liknande inne hos er först? Novali har precis flyttat till eget rum och både hon och jag sover bättre, men i början tyckte jag det var skönt att ha henne i samma rum.



Säg till om du vill ha packningstips för BB-väskan! ;) Det enda vi kände att vi saknade (som min mamma tog med när de hälsade på) var små vantar till Novali. De föds med långa naglar och Novali bara klöste sig själv i ansiktet hela tiden. Med tunna små vantar på händerna var det svårare för henne :) Inte livsnödvändigt kanske... men kändes så otäckt att hon rev sig.



Hoppas dina händer blir bättre snart!

2009-03-04 @ 22:45:56
Postat av: Cissie

Det ser jättemysigt ut! Visst är det roligt att pyssla? Ser fram emot att hälsa på er sen när pyret kommit! Kram!

2009-03-06 @ 15:09:52
URL: http://cissieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0