Nu är han här!

Just nu dansar David runt på golvet till Queen. I famnen har han lillen, som just nu är lite kinkig.
Vi har fått olika roller redan när det gäller att ta hand om Olle (för så kommer han nog att få heta) David dansar och går runt med honom, medan jag mer och mer tagit rollen av en napp. Inget jag uppsakttar sådär jättemycket, då det fortfarande är väldigt ömt att ha honom vid bröstet. Men nog är det mysigt med ett barn vid bröstet den mesta delen av tiden.

Ja, vad gäller blöjbyten så hjälps vi åt och det här med att ge tillsats fixar David som om han aldrig gjort något annat. Han tillagar den och sedan hjälps vi åt att ge den till Olle. Någon måste ju hålla i hans armar när jag ska mata. Han är så stark att han annars skulle spilla ut allt. (ps. nu på kvällen bajsade han efter att inte bajsat på hela natten och hela dagen...och vilken bajs det var sedan  !!!!!! trodde inte att en nyfödd kunde stinka så....luktar sött sa någon på nätet...my ass!) 

Vi mår bra och vi får sova lite när Olle sover. Det är dock svårt att koppla av. Man vill göra så mycket med huset och komma tillrätta med allt när han sover att vi kanske inte sovit så mycket som vi borde. Men det fungerar än så länge. Ingen har kollapsat än.

Jag vill här passa på att tacka familjen för alla de presenter som vi fått. De är så fina. Första besöket på BB var av Davids föräldrar och syster. Jag var fortfarande för svag för att gå ut ur rummet, så David kom in med presenterna. Jag fick ppna dem själv och de var så fina att jag började böla. Tror att det var hormonerna som spökade. Hade ju inte gråtit något innan och då kom allt på en gång. Mamma och Frida kom också och hälsade på och vi fick ett helt presentbord (se bild) Tack också till mormor som också hade sitt paket på det bordet. Tack också Gunilla som inte kunde hålla sig och som tittade förbi idag. Hon inspekterade sitt blivande dagisbarn :) hihi

Mina händer känns fortfarande lite skadade och feta men det blir bättre och bättre. Värst är det på natten när vi sovit och när jag ska gå upp och hämta honom. Då hänger liksom inte tummarna med så bra. Får hoppas att det bara ska bli bättre och bättre nu.

Att man kan vara så kär! Idag gick jag runt med honom och hamnade i soffan på undervåningen. Då slog det mig att han legat i min mage i nio månader. Jag blev jätteledsen att han inte var så nära mig längre och började gråta. En syn som stackars David får se allt oftare nu för tiden. Känslig har jag blivit som bara den! Men sedan blev jag blad igen. Nu kan jag fussa ihjäl honom hela tiden!!!

Nu vet ni lite mer om vad vi sysslar med här hemma. Ni är alla hjärtligt välkomna att höra av er om ni vill komma förbi och hälsa på. Ring innan så att vi vet om att ni vill komma. Går ju faktiskt rätt så vilt till här ibland (Olle badade och sedan belönade han mig med att kissa ner mina händer och handduken) och så går jag omkring halvnaken mesta delen av tiden...hahaha

Olle har nu somnat i Davids famn medan han spelar WoW och lyssnar på Queen (är han en son av oss eller???)
Här ser ni en del av de presenter som vi fått samt ett foto på Olle.

Kommentarer
Postat av: ak

Grattis till er och välkommen Olle!! :)

Han är så fin och han ser verkligen ut som en liten Olle!



Ser verkligen fram emot att förhoppningsvis få chansen att träffa er nästa gång vi åker söderut!



kram

2009-03-24 @ 11:47:29
Postat av: cissie

HAN ÄR SÅ FIIIIN!! Ni är väl världens lyckligaste nu antar jag. Njut av honom och lycka till med allt. Vi hör av oss från arbetslaget inom kort! Kram!

2009-03-24 @ 17:10:10
URL: http://cissieb.blogg.se/
Postat av: Elin

Han är ju ursöt (det är inte ofta som nyfödda är så söta). Grattis till er alla!

2009-03-24 @ 18:02:08
URL: http://blogg.undrentide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0