Sakta lär vi oss

Igår var vår barnmorska på besök för första gången. Det är så bra uträknat att vi har ett BVC ute i skogen i Rejmyre, vilket underlättar en del av resandet. Olle tyckte dock att det var kul att åka bil sist det bar av. Vi vägde Olle och han har gått upp lite mer i vikt. Han gick ned rätt så mycket på BB vilket oroade personalen och oss. Det var därför vi var kvar där längre än beräknat. Vi har tillsats och det fungerar mycket bra.

En rolig sak vi fick reda på var att han nog kommer att bli ett långt barn. Budet ligger på 188 cm just nu, vilket är den längd som David faktiskt har. Coolt att de kan se sådana saker redan nu när han bara är elva dagar gammal.

Olle  avslutade det besöket genom att kissa ned hela mig och kudden. Det blev varmt och skönt och han såg väldigt nöjd ut måste jag säga. Ska tala med honom om det när han blir äldre :)

Mycket att göra och ringa runt. Vi vill ju ge honom en bra start och då vill vi ju att det ska finnas försäkringar samt ett sparaden till honom. Sedan vill vi ju åka på hörseltest och sedan ska vi till BVC nästa vecka för att väga oss igen. Måste också se till att försäkringskassan har allt de behöver och att vi snart får ut lite pengar av dem...har hört skräckhistorier om folk som inte fått ut pengar på jättelänge.

Igår var vi på vår försa promenad med vagnen. Han sov som en stock och vi njöt i fulla drag eftersom vi gillar att gå ut och gå. Alla som såg oss önskade oss lycka till och de tyckte att han var så fin. Jag måste erkänna att jag också tycker att han är fin, men jag tror att jag är lite jävig när det gäller det. Men som or får man det :)

Nej, nu börjar han böka lite därinne. Ska se vad han vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att allt går fint för er! :)



Kan tänka mig att han kommer bli lång och ståtlig som vuxen med tanke på hans långa längd redan vid födseln! :)



Det där med att passa på att kissa när han är naken är bara att vänja sig vid :) Det blir bättre när han blir lite äldre... men när de är sådär små är det precis som att de passar på så fort man tar av blöjan :)



kramar

2009-03-29 @ 20:43:25
Postat av: ak

Hej igen! :)

Måste bara säga nåt om försäkringskassan oxå. Hade hört skräckhistorier även jag och var beredd att vänta länge på första föräldrapenningen... men ojojoj vilken service de hade och så fort det gick! Hoppas det går lika bra för dig!!

2009-03-30 @ 12:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0