Små människor i en stor värld

En annan serie som jag tittar på lite då och då är just Små människor i en stor värld. Det handlar om en familj, The Roloffs, och de är en speciell familj. Det roliga med den familjen är att mamma och pappa är små, likaså den ena sonen. Men den sonens tvillingbror samt dottern och en yngre son är normala till växten. Man får följa dem i deras vardagliga liv och även om det kanske inte är så jätteintressant så är jag helt fäst vid tv n när det är.

Pappan är bestämd och har hur många bollar i luften som helst när det gäller olika projekt. Han är fast besluten att göra världen bättre för alla korta människor.
Mamman är en supermamma, har jobb och är hjärtat i familjen och kan vara riktigt hård ibland...men det behövs för att hålla kontroll på hennes man.
Tvillingarna är totalt sportintresserade (och duktiga) men det är bara den ena av dem som är intresserade av tjejer.
Dottern vill bara resa just nu.
Den yngste sonen är lika stor som den äldste brodern, trots att han är 19 år, och vill bara busa och bråka. Typisk tioåring alltså.

Man får följa dem genom kärlek och bråk samt se andra kortväxta människor och få en inblick i deras liv för en stund.
Titta på den om ni har tid. Den visas på Discovery Travel and Living


Kommentarer
Postat av: ak

Jag kollade oxå alltid på den serien när jag var föräldraledig :) Travel&Living är min favvokanal! Såg även ofta House of babies som du nämnde i tidigare blogginlägg! Gråter alltid jag oxå :)



Måste även slå ett slag för MeerkatManor på Animal Planet. Grymt bra!! Jag älskar de där små surikaterna :)

2009-03-13 @ 11:28:32
Postat av: Elin

Nu när jag har varit hemma har jag också tittat på den serien. Blev riktigt orolig vid olyckan med trebuchern, men de hämtade sig ju snabbt.

2009-03-14 @ 11:59:26
URL: http://blogg.undrentide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0