Schlagerslafs

Ja, vad ska man säga. Jag tycker att schlager är så föräfärligt. Det är som om låtskrivarna tycker att det är fel att skriva låtar som faktiskt går tt lyssna på. Som om alla bra toner redan är tagna och därför måste jag sätta ihop något spännande och nytt. Men vad är det för fel att sätta ihop låtar som man faktiskt kan tycka om ch lyssna på?

Jag tror att det var därför Norge vann. Deras låt gick att lyssna på, hade en bra sångare och det var inte så mycker som hände på scenen att man blev förvirrad.

Jag undrar dock varför ingen stoppat vår låt. Är det inte tt plagiat, eller är det jag som har fel? Hur mycket får man ta av en redan existerande låt innan någon säger stopp?

Jag fick dock inte se festivalen. Hörde bara lite på håll. Olle låg och sov och då passade jag på att göra inbjudningen till hans dop.

Kommentarer
Postat av: ak

Hej på er!



Tänk att det är dop på gång. Skoj!



Novali gillade Norges bidrag. Hon dansar och diggar när hon hör den låten :) I den svenska uttagningen gillade hon EMD bäst. Vi skulle ha skickat dem istället :)

2009-05-18 @ 12:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0