Spagetti och köttfärssås

Att mata Olle har blivit jätteroligt. Han äter det mesta som jag ger honom och äter med bra aptit också. En sak han dock inte tyckr om hur mycket jag än trugar är spagetti och köttfärssås.

Producenterna verkar tycka att detta är lycka för alla bäbisar och har därför gjort den burken dubbelt så stor, men hur tänker de då? Alla barn som inte tycker om den rätten då? Alla barn som tycker om pasta och kyckling eller biffstroganoff eller varför inte kalops? Varför kan de inte göra dessa rätter i stora burkar?

Jag kanske har en ovanlig bäbis. En bäbis som inte alls tyckte om någon smakportion av potatis eller morot, som gick direkt på pasta. Men det är väl underbart att alla banr kan vara olika? Är det inte kul att se olikheter som ett sätt att växa?

Jag tänker ofta på hur olik Olle är andra barn, tex Hugo, vår granne. Men de är olika men ändå normala, det intalar jag mig.

Nej, ett ord till alla producenter:
- Gör barnmatsburkarna större, inte bara för spagetti och köttfärssås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0