Trädgårdesarbete

Att arbeta i trädgården kan vara både spännande och avslappnande. Avslappnade eftersom jag för en gång skull fick vara ifred från Olle i två timmar. Nu får ni inte missförstå mig...jag älskar min son. Men det blir lite mycket att vara med honom hela tiden. David fick lite bra tid med honom då.

Jag började med att ta bort alla gamla blommor som nu mest såg ut som ris. Sedan högg jag bort så mycket av de rötter som fanns kvar. Efter det klippte jag bort lite på en vinbärsbuske och en lilja. Rosorna fick sig en makeover efter det med hjälp av den stora sekatören. Jag jämnade dem med marken...så trött på dem. Fula var de och övervuxna plus att de inte ens blommade i somras. Nu får de en chans att bli snygga eller bli uppgrävna.

Jag gick sedan en sväng in i skogen för att skaffa lite ris att lägga på de stackars rötterna. På väg hem så trillade jag i en slänt och åkte på baken ned mot huset. Så nu har jag ett par skitiga byxor och en ond arm...men det känns i alla fall som om jag varit duktig idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0