Mysteriet med lösnageln

Jag gick till Mimmi härom dagen. Tänkte att jag kunde dela med mig av de chokladmuffins jag bakat och samtidigt låta Olle träffa Hugo, hennes son. Jag gav mig av vid elvatiden men då Mimmi fått äta sin mat, Olle fått äta en banan och Hugo likaså så började det knorra lite i min mage. Klockan hade ju blivit tre! Jag pallrade mig iväg hem och vad hittar jag på trappen, jo en lösnagel.
Äckligt!

Nageln var rosa a la åttiotal och den var lite sliten som om det var en yngre person som burit den. Den var inte lång och det kanske var ringfingret den suttit på. Men vem hade kunnat tappa den? Vi känner ingen som kan tänkas bära lösnaglar.

Då kom jag att tänka på att det faktiskt har varit inbrott i ett höghus lite längre bort på gatan och att det då kanske var någon som gjort ett besök vid mitt hus också. Läskigt! Jag kommer att vara noga med att låsa om mig nu...

Kommentarer
Postat av: Elin

Skumt, skumt,skumt. Lite läbbigt också. i går efter att jag tittat på Ghost Whisperer kunde jag inte ha fönstret öppet, vi sover ju på nedervåningen. Kändes som om det skulle drälla in spöken, eller ännu hemskare : människor, genom fönstret.

2009-09-02 @ 17:12:49
URL: http://blogg.undrentide.se
Postat av: Frida

Du, jag kom på en sak när jag läste detta. Vi fick hem information om att sälja (tro det el. ej) jultidningar. Det kan ju ha varit ett barn eller någon annan försäljare som plingat på dörren och tappat en nagel...

2009-09-10 @ 10:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0