Snart helg

I helgen ska vi fiska kräftor med Davids släkt. Det ska bli jättekul! Jag har till och med fått låna en liten flytväst åt Olle så att han också kan få följa med. Han kommer att vara så söt, som ett litet paket. Men ingen annan än jag ska hålla i honom på båten...då kommer björnhonan fram.

Jag trodde inte att jag skulle bli så överbeskyddande som jag faktiskt är. Det är inte hela tiden utan bara när man är med annat folk än släkten. Då vill jag inte gärna att någon annan har honom än jag. Men jag antar att det är en naturlig instikt som alla mödrar har. Det som blir svårt för mig är att Olles farmor gillar att ta honom och visa upp honom för alla. Jag försöker att vänja mig med det, men björnhonan tittar ibland fram och blir lite arg...mest på mig själv. Hon menar ju inget illa...men det är faktiskt mitt barn och är det någon som ska visa upp honom så är det väl jag? Nåja, det kommer alltid att vara så men lite jobbigt blir det.

I helgen ska vi också fira Max som fyller år. Det ska bli kul att träffa Frida och hennes familj. Det blir inte så ofta jag tröffar familjen, mest bara henne när vi repar. Jag antar att de flesta har det så. Jag är bara så glad att vi har en så bra kontakt som vi har. Det finns ju dem som inte går ihop med sina syskon alls...och det är inte kul alls. Familjen är ju så viktig och de inom familjen kan faktiskt skada en mest.

Nej, nu ska jag tvätta håret medan Olle sover lite. I natt var en bra natt. Han vaknade bara en gång och ville ha mat. Tur för mig...jag är så frusen att jag inte vill gå upp på natten. Det tar en evighet innan jag får upp värmen igen och kan somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0