Ajajaj

Olle är sjuk igen, eller han har väl aldrig egentligen blivit bra sedan han blev sjuk efter inskolningen. Han snorar och hostar och just nu försöker han sova men det går inte så bra. Så just nu sitter David och jag och diskuterar vad vi ska göra, vem som ska vara hemma. Vem av oss har mest att göra på jobbet?

Tänk att livet har blivit så galet. Vi sitter och tänker ekonomi när Olle är sjuk. Vi sitter och tänker på vem som lider mest av att vara hemma, för det är ju det man gör. Är man hemma så vet man att livet på jobbet ska fortsätta och då blir det automatiskt merarbete för den som är hemma.

Jag har tema med mina elever, dvs det är bara jag som ska ha lektion med dem...de har ingen annan. Sedan ska jag ha ett krismöte om en elevev kl 14. Men å andra sidan skulle vi tjäna rent ekonomiskt på att jag skulle vara hemma då jag jobbar 80% och slipper åka bil 6 mil.

David har en trapp som skulle vara klar vecka 15 men som inte är klar än. Företaget har just fått varsla 15 personer så det är rätt så viktigt att man visar vad man går för...bensinpengar sparas...livet är inte rättvist...

Problem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0